but on good days I am charming as fuck

Frankrike med lite sol och god mat gav mig en massa energi! Synd bara att den energin läggs på allt annat än viktiga saker. Det här med prioriteringar alltså.

Blir mer och mer säker på att jag ska bo i ett soligt land när jag blir stor. Man får inte underskatta vad solen och havet kan göra för oss människor. Tror definitivt att det hjälper till att ge en livslust och energi om man får havsbris och solsken. No doubt about it.

Så bor man i Göteborg. Haha.... AJA Göteborg har en massa glada och trevliga människor, inte heller att underskatta! 

Här följer lite bilder från vår resa. 

Obligatoriska flygplatsölen för 80 spänn 



 
Vi åt på Philippe Starck's restaurang - "Endast en fiskestuga vid vattnet, kärlek,vänner och sol"



Sen åt vi 11 rätters på Mirazur - Oh my god. Och ja, det är tryffelsvampar fyllda med tryffelkräm till höger på bilden. Obviously.


Bröd som man doppar i citronolivolja


Ostron med päron


Grapefruktsgelé cannelloni fylld med krabba serverad med maräng och advokadokräm 


Gröna ärtor i massor! Med dill och kiwi.




Blomkålskräm med kaviar, rökt ål och äpple.



Och det var här jag började gråta.
Silverlök fyllda med tryffelkräm, Taleggio ost och med hyvlad tryffel.



LYCKLIGA STUDENTER
 
Bläckfisk, som man åt som tagliatelle!



Lamm med citronsås och en massa broccoli och blomkål



Mandarin, oumoa och vanilj - sorbet


Chokladmousse med rödbetor



Macaron med grönt te och friterad choklad haha
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



http://www.annikasexpedition.blogg.se