Kittlar i restarmen

Ujjamejjen vad det rycker i restarmen.
 
Känner ett sjukligt behov av att sitta på en flygbuss/flygplats och känna den där utomlandslukten, typ uppvärmd asfalt blandat med sulfur och avlopp.
 
Vet inte varför, jag bara gör det. Det är ett sjukligt begär, och jag vet inte varför jag ständigt längtar utomlands.
 
Är det kanske för att allt är nytt. Vägen hem på kvällen är ny, maten är ny, rutinerna & dygnsrytmerna bli nya, sällskapet blir (ibland) nytt, lukterna är nya, valutan är ny ... Den enda känslan som egentligen består från ett resmål till ett annat, oavsett om du är på Mallorca eller i Nepal, är känslan och nyfikenheten i att man ingenting egentligen vet.

På fredag ska jag och Mikael fira att vi har varit ihop i en evighet (4 år). Mikael är i nuläget ovetande om hur vi ska fira ... hehe. 
 
SEN! SEN, den 8 augusti, äre dags. 
Då kastar vi loss från Masthuggsterminalen och åker Stena-färjan till Danmark. Där studsar vi på tåget och tuffar oss igenom Århus, Flensburg, Lüneburg, Celle, Utrecht och till sist Amsterdam innan vi flyger hemåt den 17 augusti. 
Jag är så laddad för en Europeweekend x 3! På schemat har vi ingenting bestämt förutom att vi ska dricka öl längs med kanalerna, och iallafall äta på en Michelinrestaurang. 
En lagom agenda tycker jag.
 
SEN, SEN äre dags IGEN. Den 8 september lyfter vi, tillsammans med hela tjocka Davidsson-släkten, i ett riktigt charterflygplan á la Fritidsresor till grekiska Samos. Ty, pappa fyller 'det nya 50' och det måste man ju fira.
 
SEN, sen äre dags IGEN för något nytt. För i september börjar jag på en ny tjänst på Novotel här i Göteborg, och där har vi ännu en resa, om ändock en mer individuell utvecklings-resa. Jag är taggad till TUSEN. 

Ni får ni lite bilder från reka-resan till Samos 2014:






 


















 
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Pappa

Oj vilka fina bilder! Jag gillar det där uttrycket med "Det nya 50" Det känns faktiskt så... 😎 👍 Du vet väl att familjen numera heter Davidson mett ett S på riktigt?

2015-07-14 @ 09:19:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



http://www.annikasexpedition.blogg.se