Ljuset i tunneln

Nu känns det att slutet på skolan är nära!
 
Inga lektioner kvar i princip, utan bara kötta sig igenom det sista med C-uppsatsen och examensarbetet.
 
VILKEN lättnad! 
Självklart kommer man säkerligen sakna skolan när man väl tagit examen (eller aa, examen och examen - jag får ett diplom), för man är ju tamenjtusan aldrig nöjd. 

Såatte... annars då. Idag hade vi en väldigt intressant föreläsning av en kvinna vid namn Katarina Alwin. Supertuff brud. ( http://www.katarinaalwin.com ) Hon berättade om hur man kan styra upp megaföretag i megakaos. Bara sådär. Jag hoppas att jag i framtiden också kan berätta häftiga historier.

VI HAR HAFT SÅ HIMLA MÅNGA HÄFTIGA FÖRELÄSARE, blir nästan helt till mig ibland. 
 
Anywhozzle...

Längtar väldans till Frankrike, vi åker ju nästa fredag! SWUSCH, säger tiden bara. Idag blev vi utnämnda till klassens "vin-experter". Kändes oroväckande. Men aa, som vi säger "Om man vet om att man har ett problem - så är det inte ett problem."
Vi fick även en lektion av Katarina om hur bag-in-box borde utrotas. Vi tittade skamset på varandra, som de amatörer vi är. En blick som sa att bag-in-boxen EJ är exkluderad ur våra liv. Än. "Det är ju så himla smidigt med en portabel låda", och smidigt är en vikig variabel.
När man blir äldre, då kan man få lite klass. Bli elegant. Köpa vin på glasflaska osv. Det är flera år kvar dit, tänker jag.
 
Imorn ska jag till Grebbestad och få en klänning av pappa. Pappor är roliga. Tänkte även försöka få mig nån slags räklåda när man väl är på kusten. "When in Rome" , liksom.
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



http://www.annikasexpedition.blogg.se