Se där ja

Jajjamensan. 
Vi åkte till Makedonien i december. Vad gjorde vi där i december?

Vi åt mat och gick runt på gatorna. Tog det helt piano alltså. Det var en superfinhelg, och jag ör glad att vi gjorde det. Vem vet annars när jag hade fått se mitt första Balkan-land? Mycket spännande, och ytterligare en stad att bocka av på min lista.

Reaktionerna vi fått från folk har varit "Skopje, vad är det?" huvudstaden i Makedonien, har jag svarat. "Makedonien, vad är det?" 
Och jag kan inte klandra någon. Landet ligger lite i kläm.
Men det är himla läskigt att tänka att ett land, två miljoner människor, precis intill Grekland, är helt bortglömda. Ingen vet att de finns.
 
Nu till något annat. 

Jag är TRÖTT på Sverigedemokraterna. Så jävla TRÖTT. Inte nog med denna främlingfientlighet, de vill föra en besynnerlig 1800-tals politik också som väldigt få människor verkar känna till. 
De har växt sig stora främst pågrund av invandringsfrågan, ja, men utöver den då, vad vill dem egentligen?

aa, minska kvinnors inflytande, dvs typ gå tillbaka till könsrollerna där mannen drar in pengarna och kvinnan stannar hemma.
De vill även införa gemensamma löner, dvs att kvinnans lön läggs ihop med mannens där skatten dras av klumpsumman (sambeskattning). Detta motverkar endast kvinnas eller mannens motivering att tjäna pengar
 
De är emot abort.

Återinföra värnplikt, och trygga svensk vapenindustri.
 
Anti mångkultur.

osv osv.
 
DET FINNS SÅ MYCKET CP-VÄRDERINGAR I DETTA PARTI ATT JAG BLIR TRÖTT.
 
 
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: linnsey;)

SD vill även förbjuda äktenskap för samkönade!

Svar: JUST JA! Känns modern och bra.
Annikaka

2014-12-16 @ 17:28:39
Postat av: Elsa

Bra rutet Annika! (Heter det så? Ser konstigt ut i skrift:))

2014-12-16 @ 21:15:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



http://www.annikasexpedition.blogg.se